کت و شلوار, کت و شلوار اسپرت, کت و شلوار و کت تک

راهنمای خرید کت و شلوار اسپرت

راهنمای انتخاب و خرید کت و شلوار اسپرت

از لحاظ رسمیت، کت و شلوار اسپرت کمترین رسمیت را دربین کت و شلوار های مختلف دارد. درد در واقع خرید کت تک اسپرت برای استفاده های روزمره و در اصطلاح خیابانی است. از قدیم الایام و متداول شدن کت و شلوار اسپرت مردان آن را برای فعالیت هایی مانند ورزش، تیراندازی و شکار استفاده می کردند و به هیچ وجه به عنوان پوششی مجلسی و رسمی به حساب نمی آمد. به عبارتی دقت و وسواس کمتری برای این پوشش نیاز است و به مرور زمان این نوع از پوشش از حالت ورزشی و کاری خارج شد و تبدیل به پوششی شد که مناسب برای استایل های خیابانی و جمع های دوستانه تبدیل  مناسب و راحت بود.

بسیاری از افراد از این نوع پوشش برای امور روزمره، پیک نیک، خرید، قدم زدن و… استفاده می کردند. اما در عین حال به عنوان یک پوشش زیبایی و تنوع در آن از اهمیت بالایی برخوردار است.

انواع کت و شلوار اسپرت

نکته مهم و اساسی که بیشتر به چشم می آید در این نوع از پوشش کت این نوع پوشش است. به طور کلی می توان کت ها را در این سبک پوشش به سه دسته کلی تقسیم بندی کرد. البته شاهد هستیم که با تغییراتی جزئی و تلفیق از انواع دیگر مدل های جذاب و متنوع به وجود می آید. کت تک اسپرت دو دکمه، کت اسپرت دو دکمه با یقه برگردان و جیب های پچ و کت اسپرت سه دکمه با یقه برگردان از انواع متداول این نوع پوشش هستند.

 چند ویژگی های کت و شلوار اسپرت

ویژگیهای متمایز ای نسبت به انواع دیگر کت و شلوار ها در این نوع پوشش دیده می شود که می تواند برای خیلی از افراد راحت و در عین حال جذاب باشد.

  • در رنگ ها و مدل های مختلف و متنوعی یافت می شود
  • به دلیل ویژگی ها و نوع دوخت و پارچه، می تواند به راحتی با لباس های مختلف صحبت شود و همچنین به دلیل راحتی دامنه حرکتی و فعالیت بیشتری در این نوع خود شلوار دیده می شود.
  • برای تزیین و زیبایی و همچنین تنوع در رنگ و طرح، در مواردی در قسمت آرنج و شکاف‌های کت تکه دوزی و تزئینات مشاهده می شود.
  • این کت ها به هیچ وجه دارای پد یا بالشتک در ناحیه شانه نیستند. به عبارتی می توان گفت که این نوع پوشش بسیار خودمانی و راحت به حساب می آید.
  • این نوع از پوشش کت و شلوار شلوار بنابر شرایط استفاده کمی گشاد و جادار است ست و احساس راحتی بیشتری در آن حس می گردد. به راحتی میتوان آن را روی لباس های مختلف و حتی لباس های ضخیم پوشید.

حال که با ویژگی های این نوع از پوشش آشنا شدید برای خرید کت و شلوار اسپرت باید به نکاتی دقت داشته باشید.

تعداد دکمه ها در کت و شلوار اسپرت: این کت ها در انواع دو دکمه بسته دکمه ارائه می شود. انواع دو دکمه از رسمیت بیشتری برخوردار دارد اما افرادی که بدن کشیده تر دارند انواع صدا و سیما برای آنها مناسب است.

دقت در جنس پارچه: در زمان خریداری کت و شلوار اسپرت باید بدانید که تنوع بسیاری پیش روی شما قرار دارد. انواع ساده، طرح دار و… می تواند انتخابی متناسب با سلیقه شما باشد. در زمان خرید کت و شلوار اسپرت دقت کنید که آن را برای چه مکانی و چه فصلی انتخاب میکنید. در بسیاری از مواقع جنس کت و شلوار اسپرت بسیار سبک و نازک است و تنها به عنوان پوشش رویی به کار می رود.اگر از انواع نازک استفاده می کنید به این نکته دقت داشته باشید که به حدی جادار باشد که که بتوانید زیر آن لباس گرم بپوشید.

دقت به ست کردن کت و شلوار اسپرت

انواع کت اسپرت توانایی این را دارد که به راحتی با انواع شلوار های دیگر ست شود. انواع شلوار جین و کتان می تواند گزینه ای مناسب و غیر از شلوار همرنگ کت و شلوار باشد. این قابلیت به شما این امکان را می دهد که آن را با انواع پیراهن، بافت، یقه اسکی، تیشرت و… بپوشید. پس در زمان خرید به این نکته نیز توجه داشته باشید که قرار است با چه پوششی و چه رنگی تناسب بهتری در شما ایجاد کند.

 به فرم بدن و استایل دقت داشته باشید

نکته‌ای که همیشه برای انتخاب و خرید انواع کت و شلوار باید مد نظر داشته باشید این است که علاوه بر زیبایی با فرم بدن شما نیز تناسب داشته باشد و به بهترین شیوه برتن شما بنشیند.تنوع طرح و نقش در این نوع از اتو شلوار ها بسیار زیاد است. شما میتوانید این کت و شلوار را در انواع تک رنگ، مات، براق، راه راه، چهارخانه و… مشاهده و خریداری کنید.

انواع کت و شلوار اسپرت با خطوط عمودی و باریک می تواند گزینه ای مناسب برای افراد قد کوتاه باشد. افرادی که چاق هستند هم می‌توانند از این طرح برای لاغرتر به نظر رسیدن استفاده کنند. افرادی که از اندام باریک و لاغری برخوردار هستند انواع  چهارخانه در رنگ های مختلف برای آنها مناسب است. این نوع طرح و نقش وسعت بیشتری به شما خواهد داد که البته برای افراد چاق مناسب نخواهد بود. افراد چاق بهتر است سراغ رنگ های تیره و مات بروند زیرا اندام آنها بهتر دیده خواهد شد. افراد لاغر می توانند از همه رنگ ها و به خصوص رنگ های روشن بهره ببرند تا متناسب تر به نظر برسند.

دقت در اکسسوری در کت و شلوار اسپرت

عکس سوری و عناصر تزئینی نقش مهم در زیبا دیده شدن دارند. شما می توانید از رنگ های مناسب و متناسب با رنگ کت اسپرت بهره ببرید. دقت داشته باشید عناصری که مانند کراوات و دستمال جیب همرنگ و شبیه به رنگ کت اسپرت نباشد. البته تضاد بیش از حد نیز می تواند کمی آزاردهنده باشد.

با شناختن بهتر استایل، فصل، سلیقه و روحیه خود میتوانید گزینه های بسیار متنوعی را برای زیبا به نظر رسیدن با کت و شلوار اسپرت پیش رو داشته باشید . پوشش زیبا و راحت است که جذابیت های خاص خود را دارد و می تواند کاربردی و متنوع باشد.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *